Ny direktør i Gyldendal med ansvar for forlagets udgivelsesaktiviteter på det private marked
Dato: 11. januar 2016


Gyldendal har ansat den 46-årige Erik Harr som ny direktør og medlem af koncerndirektionen. Erik Harr, der kommer fra en stilling som kommunikationsdirektør i Danmarks Apotekerforening, får det samlede ledelsesansvar for forlagets udgivelsesaktiviteter på det private marked, dvs. udgivelse, markedsføring og salg af skøn- og faglitteratur samt børnebøger. Gyldendals Bogklubber sammenlægges med forlagsaktiviteterne under Erik Harrs ledelse. Erik Harr er oprindeligt uddannet cand.mag. i litteraturvidenskab og fransk og har desuden en Diplomuddannelse i Ledelse. 

Han begyndte sin karriere som kulturjournalist og boganmelder ved bl.a. Morgenavisen Jyllands-Posten og P1. Siden var han redaktør i LO, før han blev kommunikationschef i Dansk Sygeplejeråd og derefter afdelingsleder i PR-virksomheden Hill & Knowlton. Siden 2009 har han været i Danmarks Apotekerforening, hvor han som kommunikationsdirektør har været en del af brancheforeningens ledelse og blandt andet haft det overordnede ansvar for apotekernes fælles markedsførings- og brandingaktiviteter. 

Ved siden af sine forskellige ansættelser har Erik Harr været gæstelærer i kommunikation på RUC og den journalistiske efteruddannelse Update, ligesom han i en længere årrække har været netværksleder i netværksvirksomheden Samuelsen. Han var i slutningen af 90’erne medredaktør af en antologi om årtiets medie- og populærkultur og har selv udgivet to fagbøger om politisk kommunikation, organisationsudvikling og medielobbyisme.

Tilmeld nyhedsbrev

E-mail